Zajęcia projektowe z języka niemieckiego odbywają się dwutorowo. Są to warsztaty z języka niemieckiego oraz zajęcia dydaktyczno – wyrównawcze z języka niemieckiego.
Młodzież, która chce poszerzyć swoją wiedzę i umiejętności z zakresu znajomości języka obcego uczęszcza na warsztaty. Natomiast uczniowie, którzy chcą skoncentrować się na utrwalaniu zdobytej wiedzy, ale także na zdobywaniu nowej uczęszczają na zajęcia dydaktyczno – wyrównawcze. Realizując zajęcia posługujemy się metodą komunikatywną, polegającą na aktywnym rozwijaniu podstawowych zdolności językowych takich jak: mówienie, czytanie, pisanie oraz rozumienie ze słuchu. Bazę do rozwijania umiejętności językowych stanowią często gry i zabawy językowe (memory, bingo, gry planszowe, krzyżówki), tematy o charakterze realioznawczym – zagadnienia związane z niemiecką kulturą i współczesnością oraz sytuacje z życia codziennego. Uczniowie pracują z autentycznymi materiałami on-line (krótkie filmy, artykuły, ulotki). Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom młodzieży, jako nauczyciel staram się, aby omawiane tematy były dla nich atrakcyjne, wzbudzały ciekawość i zachęcały do pracy w języku niemieckim. Materiały on-line pochodzą tylko z pewnych oficjalnych źródeł – Deutsche Welle, Goethe Institut. Oto przykładowe tematy:
– Eine Pizza, bitte! – zamawiamy pizzę – praca z filmem.
https://learngerman.dw.com/de/eine-pizza-bitte/l-40378860
– Lebensmittel – produkty spożywcze – praca z filmem.
https://learngerman.dw.com/de/lebensmittel/l-40465283
– Besuch auf dem Flohmarkt – na pchim targu w Niemczech.
– Die Berlinale – ein Filmfestival – festiwal filmowy w Berlinie
– Deutsche Vornamen – popularne niemieckie imiona.
– Ein deutsches Gymnasium –gimnazjum w Niemczech.
– Kochrezepte aus Deutschland – przepisy kulinarne prosto z Niemiec.
– Der Zoo im Wupertall – zoo w Wupertall.
Agnieszka Ziemniak