Dnia12 grudnia 2018 r. odbyły się ostatnie zajęcia dla uczniów w ramach realizowanego od stycznia 2017 r. projektu „Laboratorium kompetencji w Gimnazjum w Modlnej” współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego na lata 2014-2020. Wartość projektu to 424.203,25 zł.
W ramach realizacji utworzono pracownię do nauczania chemii, fizyki, biologii i geografii z nowoczesnym sprzętem i pomocami dydaktycznymi, zakupiono pomoce do matematyki i języków obcych. Szkoła została doposażona w 2 tablice multimedialne i przenośny sprzęt komputerowy dla uczniów.
Głównym celem projektu było rozwijanie kompetencji kluczowych uczniów podczas dodatkowych zajęć. Udział we wsparciu wzięło 100 osób,w tym 81 uczniów i 19 nauczycieli. Zrealizowano:
- zajęcia dydaktyczno – wyrównawcze:
Z matematyki – 195 godz.
Z języka angielskiego – 120 godz.
Z języka niemieckiego – 120 godz.
– zajęcia rozwijające kompetencje kluczowe
Koło Młodych Matematyków – 180 godz.
Warsztaty z języka angielskiego – 180 godz.
Warsztaty z języka niemieckiego – 180 godz.
Koło Młodych Przedsiębiorców – 180 godz.
- zajęcia przyrodnicze
Koło Młodych Biologów – 120 godz.
Koło Młodych Podróżników – 120 godz.
Koło Młodych Chemików – 360 godz.
Koło Młodych Inżynierów – 120 godz.
- koło informatyczne – 180 godz.
- zajęcia specjalistyczne wspierające ucznia
Korekcyjno-kompensacyjne – 420 godz.
Dla uczniów z dysleksją – 195 godz.
Logopedyczne – 60 godz.
Psychoedukacyjne – 135 godz.
Gimnastyka korekcyjna – 120 godz.
Projekt zapewniał odwóz uczniów po zajęciach i wyjazd edukacyjny do Centrum Nauki Kopernik w Warszawie oraz pakiet szkoleń dla nauczycieli.
Koordynator projektu
Alicja Goślińska