Menu Zamknij

Laboratorium kompetencji w Szkole Podstawowej im. 17 Wielkopolskiej Dywizji Piechoty w Modlnej

Koła Małych Przedsiębiorców (grupa V i VI)

            Uczestnicy Koła Małych Przedsiębiorców uczą się zarządzania własnymi zasobami w tym środkami finansowymi, oszczędzania i inwestowania własnych pieniędzy oraz tworzenia budżetów domowych. Poznają wybrane usługi bankowe i nowoczesną bankowość, wymyślają i realizują proste przedsięwzięcia ekonomiczne, a także zastanawiają się nad własnymi talentami i przyszłością zawodową. Kształcone na zajęciach kompetencje kluczowe, w tym kompetencje niezbędne na rynku pracy, są połączeniem wiedzy, umiejętności oraz postaw warunkujących sukces na kolejnych etapach edukacyjnych oraz w życiu zawodowym i prywatnym. Posiadanie szerokiego wachlarza kompetencji kluczowych, nabytych m.in. w procesie edukacji, pomaga w samorealizacji, rozwoju osobistym i aktywności obywatelskiej, ułatwia przystosowywanie się do nieustannych zmian zachodzących we współczesnym świecie, sprzyja integracji społecznej i zatrudnieniu. Inicjatywność i przedsiębiorczość wymaga wiedzy o dostępnych możliwościach działalności osobistej, zawodowej i gospodarczej, rozumienia zasad działania gospodarki, szans i wyzwań stojących przed pracodawcami i organizacjami oraz zagadnień etycznych związanych z przedsiębiorstwami. Omawiana kompetencja obejmuje umiejętność określania własnych mocnych i słabych stron, efektywnej organizacji pracy indywidualnej oraz współpracy w zespole, a także realizacji projektów (planowania, realizacji działań, w tym radzenia sobie z sytuacjami trudnymi, a także prezentacji i oceny efektów). Postawa przedsiębiorcza w życiu osobistym, zawodowym i społecznym oznacza aktywność, kreatywność, inicjatywność, innowacyjność, obowiązkowość, determinację w dążeniu do celu, samodzielność i odpowiedzialność.

Poszczególne zajęcia skupiają się na radzeniu sobie z zarządzaniem własnymi finansami, planowaniem wydatków swoich oraz swojej rodziny, dokonywanie świadomych wyborów konsumenckich czy kierowaniu się rachunkiem ekonomicznym i własną opinią a nie reklamą.

Od kwietnia 2020 roku zajęcia są realizowane w formie zdalnej. Uczestnicy korzystają z technologii informacyjno – komunikacyjnych (TIK), rozwijają umiejętności czytania tekstu ze zrozumieniem, analizowania i wnioskowania oraz uczą się z wykorzystaniem różnych źródeł informacji. Taka forma projektu wdraża ich do samodzielnej systematycznej i wytrwałej pracy w przyszłości. Podejmowana tematyka została również dostosowana do obecnie panującej sytuacji gospodarczej w kraju. Uczniowie dowiedzieli się m.in. czym jest kryzys gospodarczy oraz jakie mogą być jego skutki.

Wszelkie pytania i wątpliwości związane z omawianymi zagadnieniami uczniowie mogą na bieżąco kierować przez dziennik elektroniczny Uonet+ firmy VULCAN, adres email: rakanowak@gmail.com lub wykorzystując aplikację Messenger.

 

Rafał Nowak

Skip to content
This Website is committed to ensuring digital accessibility for people with disabilitiesWe are continually improving the user experience for everyone, and applying the relevant accessibility standards.
Conformance status